Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Wat is een voorlopige dekking?
Met een voorlopige dekking ben je voorlopig verzekerd. Vaak krijg je in eerste instantie een voorlopige dekking na het aanvragen van een verzekering via premie-vergelijken.nl. Zodra de aangevraagde verzekering is beoordeelt door de acceptant van de verzekeraar volgt de polis en eventuele groene kaart.
Heb ik een bedenktijd na het afsluiten van een verzekering?
Ja op schadeverzekeringen rust een bedenktijd van 14 dagen. Binnen 14 dagen na het afsluiten van de polis kun je de polis met terugwerkende kracht opzeggen/ beëindigen. Uiteraard zijn hier dan geen kosten aan verbonden.
Wanneer ontvang ik de polis?
De polis ontvang je na acceptatie door de verzekeraar direct per mail. Heb je ervoor gekozen om de polis per post te ontvangen dan ontvang je de polis binnen 1 week in de brievenbus. Heb je geen polis ontvangen? na 1 week? Neem dan contact met ons op.
Kan ik ook advies krijgen over een verzekering?
Uiteraard is het mogelijk om advies te krijgen over een bepaalde verzekering neem hiervoor telefonisch contact met ons op tijdens onze openingstijden. Onze adviseurs helpen Uw graag bij het kiezen van de juiste verzekering.
Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
Een adreswijziging kun je bij ons telefonisch doorgeven of via de optie adreswijziging.

Veelgestelde vragen Incasso

Waarom is de eerste maandpremie hoger dan dat op mijn polis staat?
Dit heeft met name te maken met de poliskosten welke eenmalig door de verzekeraar in rekening worden gebracht. Daarnaast is het vaak zo dat de opvolgende maand al geprolongeerd is bij de verzekeraar, vandaar dat de eerste termijn vaak hoger is dan de vervolgpremie.
Hoe kan ik de premie voldoen?
De premie kun je voldoen op de volgende manieren:
  • Via een automatische incasso
  • Via een overboeking
Let op de premie betaal je altijd direct aan de verzekeraar/ gevolmachtigde!
Wanneer wordt de premie afgeschreven?
De premie wordt binnen enkele dagen afgeschreven na het afsluiten van een verzekering. Bij verlenging/ prolongatie wordt de premie altijd rond de 1e van de termijn afgeschreven (maand/ kwartaal/ halfjaar).
Wat moet ik doen als de premie niet is afgeschreven?
Als de premie niet is afgeschreven adviseren wij je het verschuldigde bedrag alsnog z.sm. over te maken naar de verzekeraar. Wij raden je aan om de premie voor de 14e van de maand over te maken. 
Wat gebeurt er als ik de premie niet betaal
Als je besluit om de premie niet te betalen dan ontvang je in de eerste instantie twee aanmaningen per mail. Bij het alsnog voldoen van de premie blijf je dus gewoon verzekerd. Na de eerste twee aanmaningen wordt de dekking opgeschort. Heb je na 3 aanmaningen de premie nog niet voldaan dan is de verzekeraar genoodzaakt extra kosten in rekening te brengen. Bij het uitblijven van een betaling wordt de dekking van de verzekering afgemeld bij het RDW.
 

Veelgestelde vragen schade

Wanneer moet ik mijn schade melden
Het is van belang om een schade z.s.m. te melden. Dit is belangrijk zodat de schade zo snel  mogelijk afgewikkeld kan worden door de verzekeraar. Om een schade in behandeling te kunnen nemen heeft de verzekeraar het volgende nodig: Schadeformulier, indicatie van het schadebedrag, eventueel foto's en een kopie van het politierapport.
Wanneer heb ik een eigen risico?
Een eigen risico is vaak van toepassing wanneer de eigen verzekering moet uitkeren. Het eigen risico staat vermeld op Uw polisblad en kunt U tevens terugvinden in de polisvoorwaarden. Is de tegenpartij schuldig aan het ongeval? Dan wordt het eigen risico verhaald op de tegenpartij. let op: bij jeugdige bestuurders kan het zo zijn dat er een extra jeugd eigen risico van toepassing is. Bijvoorbeeld: Vader heeft een autoverzekering lopen met een eigen risico van € 150,-- bij Casco schades. Echter heeft de verzekeraar bepaalt in de polisvoorwaarden dat er een extra eigen risico geldt voor jeugdige bestuurders onder de 24 jaar (€ 250,--). Krijgt zoon of dochter een aanrijding met de auto van vader of moeder en is deze bijvoorbeeld 19 jaar oud dan is het totale eigen risico € 150,-- + € 250,-- = € 400,--. 
Ik heb ruitschade wat moet ik doen?
Heeft U ruitschade en bent U WA + Beperkt Casco of Casco verzekerd dan kunt U een afspraak maken met bijvoorbeeld Carglass of Autotaalglas. Het telefoonnummer kunt U tevens terugvinden op de groene kaart. Is Uw motorrijtuig alleen WA verzekerd dan valt ruitschade niet onder de dekking.
Waar en wanneer komt er een schade-expert?
De expert komt bij schade aan een motorrijtuig vaak bij de reparateur/ schadehersteller langs. Heeft U schade aan Uw inboedel of opstal dan kom te de expert op Uw woonadres de schade opnemen. Wanneer er een expert langskomt is o.a. afhankelijk van het schadebedrag, de leeftijd van het object en overige zaken. Neem contact met ons op voor het maken van een afspraak of de hoogte van de expertisegrens.
De tegenpartij is schuldig aan het ongeval en ik ben WA / beperkt casco verzekerd wat kan ik doen?
Heeft U een ongeluk gehad met bijvoorbeeld Uw auto, motor of bromfiets en bent U alleen WA verzekerd? Dan dient de schade verhaald te worden op de tegenpartij als deze schuldig is aan het ongeval. In dit soort gevallen wikkelt de verzekeraar van de tegenpartij de schade met U verder af. Uiteraard kunt U ook gebruik maken van Uw rechtsbijstandverzekering en de schade hier aanmelden. De rechtsbijstandverzekering verhaald dan voor U de schade en regelt expertise e.d.

Veelgestelde vragen

Ben ik direct verzekerd?
Ja, na het aanvragen van een verzekering ontvangt U een bevestiging van de aanvraag per mail. In de bevestiging staat tevens of er een voorlopige dekking wordt verleend voor Uw bestelautoverzekering.

Geen voorlopige dekking
Heeft U geen voorlopige dekking ontvangen? Dan heeft de verzekeraar waarschijnlijk nog aanvullende informatie nodig. Wij vragen dit binnen 1 werkdag bij U op.

Mijn aanvraag wordt niet geaccepteerd
Is Uw aanvraag niet geaccepteerd? Neem dan even contact met ons op zodat wij kunnen kijken of wij alternatieven kunnen aanbieden.

Over premie vergelijken

Mathe kuijpers assurantien en hypotheken b.v. Sinds 2008 bieden wij verzekeringen aan via internet. De oorspronkelijke oprichting van ons kantoor heeft in 1990 plaatsgevonden.

Ons kantoor heeft meerde deskundige adviseurs in dienst die U kunnen helpen bij het kiezen van de juiste verzekering tegen een voordelig tarief.

Wij zijn aangesloten bij de AFM (vergunningen) en KIFID

Wat doen wij voor U bij het afsluiten van een verzekering via internet?

Via onze websites bieden wij U diverse handige tools om een premievergelijking van Uw verzekering te maken en direct online af te sluiten. Tevens zijn wij het aanspreekpunt voor het doorgeven van wijzigingen met betrekking tot Uw verzekeringsovereenkomst. Wij bemiddelen via internet op basis van het execution only principe.

Meer informatie over execution only:

Dit maakt het mogelijk om zonder tussenkomst van een financieel adviseur een verzekering af te sluiten. Indien U ervoor kiest om via deze website een verzekering af te sluiten is er geen sprake van advies.

Bij ‘execution only’ maakt u zelf de keuze voor een verzekerings- of bancair product en voert u bij de aanvraag ervan zelf de gegevens in die nodig zijn. Omdat onze adviseur u hierbij geen advies heeft gegeven of handelingen heeft verricht, kunnen er beperkingen gelden met betrekking tot de aansprakelijkheid van ons bedrijf.

Mocht U kiezen voor deze vorm van verzekeren dan komt alle aansprakelijkheid die eventueel kan voortvloeien uit de overeenkomst bij U terecht.

Heeft U liever een advies over de verschillende producten neem dan contact met ons op.

Volledigheid vergelijking

Helaas beschikken wij niet over alle productgegevens en premies van verzekeringen die in Nederland beschikbaar zijn. Ook bij deze vorm van dienstverlening hebben wij gekozen om te werken met een aantal voorkeursmaatschappijen. Dit betekent dat niet alle verzekeraars worden getoond in de vergelijkingen bij de webmodules. Het kan dus voorkomen dat een direct aanbieder een beter alternatief voor U is. Of bijvoorbeeld een aanbieder die zich specifiek richt op een bepaalde doelgroep, zoals bijvoorbeeld: diverse stichtingen/ organisaties/ consumentenorganisaties.

Hoe komt de vergelijking tot stand?

Om de vergelijking voor verzekeringen te kunnen maken, vragen wij enkele gegevens van u. Die gegevens gebruiken wij om te bepalen voor welke verzekeringen u in aanmerking komt. Alle verzekeringen waarvoor wij bemiddelen en waarvoor U in aanmerking komt tonen wij vervolgens in een lijst. Daarbij spelen de volgende elementen een rol: de prijs van de verzekering, waarbij de goedkoopste bovenaan staat. Ook kunt U bij ons bij sommige modules op basis van een sterrensysteem de verzekeringen met elkaar vergelijken. Tevens kunt U de polisvoorwaarden en het eigen risico met elkaar vergelijken van verschillende producten. Bij de vergelijking van verzekeringen maken wij gebruik van de diensten van Voogd en Voogd verzekeringen. Tevens maken wij gebruik van modules van verzekeraars bijvoorbeeld Klaverblad, VKG, Intrasurance.

Onze verdiensten

Wanneer u via onze website een verzekering afsluit, ontvangen wij hiervoor een eenmalige of doorlopende vergoeding van de verzekeraar . Van de getoonde verzekeraars ontvangen wij een vergoeding omdat zij op onze website vermeld staan Onze website heeft namelijk als doel u te informeren over de meest actuele premies van verzekeringen. Wij ontvangen van klanten of verzekeraars een vergoeding voor de adviesdiensten die wij op kantoor leveren. Indien wij van klanten een vergoeding vragen/ontvangen dan maken wij de hoogte van dit bedrag vooraf aan U kenbaar.

Meer informatie over ons bedrijf of onze dienstverlening?
Bekijk onze dienstenwijzer. | of neem een kijkje op onze website www.mathekuijpers.nl